מהפכה באזורי הגנת מנוחה: ישראל


מתקפת טרור ב- קומפלקס של שרון, תל אביב, חשף את עקב אכילס של ביטחון הפנים של ישראל.


ואזורי בילוי תחת כיפת השמיים אינם נדרשים לשמור על ההגנה - ובכך הופכים פגיעים להתקפות טרור.


התקפה Saron הוביל לחשיבה מחודשת של עקרונות ההגנה של מתחמי בילוי גדולים. השר לביטחון גלעד ארדן לאחר הפיגוע מינה ועדה מקצועית, אשר הייתה להעריך את המצב הנוכחי עם בטיחות של מערכות כאלה, ולגבש המלצות.


הוועדה המליצה על הקמת הגנת תכנית חדשה של אזורי בילוי ומקומות צפופים, אשר פגיעים כעת פיגועים.


החוק הקיים על עסק הרישוי חל שטח מסחרי פרטיים - קניונים, מלונות, תחנות אוטובוס חדרי משתה - אבל זה אינו חל על שטחים פתוח - ולעתים קרובות הם מאופיינים בריכוז גבוה של אנשים.

בהתאם לכך, הוועדה המליצה Erdanu לתקן את החקיקה, לפיה רשויות מקומיות יידרשו לקבל היתר להגנה על כל המתחם שבו שטח של לא פחות מ 1000 מטרים רבועים של עובדים לפחות 10 עסקים.


בפועל, זה לא אומר מספר ואזורי בילוי ידוע ופופולארי יצטרך להזין אמצעי אבטחה מחמיר הרבה יותר. ביניהם: Saron, נמל תל אביב, רחוב הירקון, שוק הכרמל, ואת טהא הא, הא שלי Tho חוצות מפרץ חיפה, שוק מחנה יהודה בירושלים, אזור המלונות בים המלח, ועוד.


הפיילוט, אשר מגלם את עקרונות ההגנה החדשה בוצע באזור המלונות בים המלח. אנחנו מדברים על מעגלי אבטחה כמה. קודם כל, זה יהיה להציב גבולות חיצוניים ברורים של אזורי בילוי. הם מצוידים עם מצלמות מעקב, סנסורים ומערכות אזעקה, כמו גם בנקודות אסטרטגיות. כמו כן מציג מערכת של פטרולים חמושים באזור הבילוי. המעגל הפנימי של ביטחון, למעט שומרים חמושים, יכלול שליטה מרכזית בחדר ניטור, פתוח 24 שעות ביממה. ממנו יהיה נתמך על ידי מערכת יחסים מתמשכים עם המשטרה המקומית.


יישום התוכנית הואץ לאחר הפיגוע בתחילת יולי בניס, כאשר הנהג של הטריילר דרס 84 בני אדם. התכנית מספקת עבור אמצעים מיוחדים כדי למנוע סוג זה של התקפה