סוכות ב קאזאן - הרב יצחק זילבר.

מתוך הספר "כי יש לך נשאר יהודי."


כל מורה בברית המועצות נאלץ לקיים פעילות חברתית. נבחרתי ליו"ר הוועדה המקומית. בהקצאת האחריות לקחתי את התיק, מחייב מינימום של זמן: לגבות דמים מנויים, להפיץ פרסים וטיולים נופשים. חלפה שנה. דווח ומפגש הבחירות נקבע ליום הראשון של סוכות, אשר נופל על יום שבת. קח חולה? אבל נמאס לי לחוף בראש השנה וביום כיפור. תאמינו לי, כל השנים של עבודה, אני אף פעם לא באמת לקחתי את בהצבעה עקב מחלה. לאחר חולה במשך שבועות עם דלקת ריאות, אבל הלכנו לעבודה גם בטמפרטורה של שלושים ותשע. כל התרגלו זה, כך "לכאוב" יותר ואני לא יכול סוכות. דאגתי וכי יצטרכו להסביר כמה כסף שאספתי תרומות ומה הם בילו - כסף אינו מעורב בשבת. החלטתי כי החישובים הפיננסיים יכולים להיות מסווגים כ "הדברים Shel ma ve-קה" - דברים שלא קשור לאדם ולחלוטין לא מעניין אותו. ואז נוכל לדבר עליהם. כדי לא לסחוב את השיא, למדתי את כל המספרים בעל פה, והיה מוכן לתת לך חשבון להיפטר. עם זאת, יש עדיין בעיה. הייתי בפעם האחרונה כדי לאסוף תרומות. שכר הניח על יום חמישי, ואני החלטתי כי ביום זה אותו אני אתכנס תרומות נצמדות המותג, אלא רק "otboltatsya" לבוא בשבת.


כמו-ביש מזל, הקופאית, בידיעה על יום שבת פגישה התקשר והזהיר: "אני בא ביום חמישי, וביום שבת יהיה לתת להם משכורת, זילבר מקל את הבולים, ולאחר מכן להתחיל את הפגישה".


מה לעשות? הדבק אסור בשבת. איך לצאת? רק פעם שאני לצאת לא מצאתי חיים. החלטתי שהוא לא להפגין את עצמי. מורה ראש וולודיה שטיינמן שלנו, יודע כי אני לא עובד בשבת. הוא הלך להיבהל: - Pomeranchuk, אני תמיד עזרתי לך. אבל אם אתה לא באת בשלב זה, זה יהיה נורא - להתחיל שיחות, וכן נגדי, מדי. חס לסלוח העבירה שלך: אין דרך החוצה, אתה צריך לבוא. המורה הראשית צדק, כמובן - שיחות יכולות להתחיל, ולא נעים ביותר. אבל חשבתי על זה והחלטתי כי הדיבורים ואפילו סנקציות אפשריות - עדיין לא פיקוח נפש (סכנת חיים): אל יירו לי אותו דבר! ובכן, גורש מעבודתם, ובמקרים קיצוניים - לקחת תעודה ... ואני לא הלכתי. סוכות בילו כראוי, ישבו בסוכה. בערב הלכתי למורה הראש. ראה, הוא יושב בשקט במצב רוח טובה. והוא אומר: - משהו מדהים. באתי הקופאית החלה להפיץ כסף מחכה לך. בשעה עשר להתחיל את הפגישה. עשר דקות לפני השעה עשר מהרו כמו מטורף, המדריכה של הוועדה המחוזית המפלגה:


- לבטל את הפגישה! אין פגישות! וגם הנאום:

חברים, המשימה העיקרית של העידן - - המאבק נגד דעות קדומות דתיות. מורים צריכים להיות בחוד החנית של המאבק הזה. עצבנות תעמולה מחלקת מארגנת סדרה של הרצאות על המטריאליזם הדיאלקטי. העצרת מתבטלת, בבת הרצאה! אז אני פעם בחיים שלי לא ללכת לעבודה ללא שוברים!

בשנת יהודיי סוכות מחויבות לא רק כדי לאכול, לשתות, ואם אפשר, לישון בסוכה, אלא גם לומר את הברכה על הלולב יומי. לולב שנקרא הקשורים דקל, הדס וערבה (לולב, הדס וערבה - בעברית). בשנת עליו ברכה, הם נלקחים בזרוע ימין שמאל מחזיק את האתרוג, פרי של צמח הדרים.


אתה מבין כי ארבעת המינים האלה של צמחים חבטו בנו קשה. בכל שנת הבעיה הייתה להיפתר מחדש. לפעמים בן הדוד שלי דב יוסף שלח חבילה מאת פלסטין, לפעמים, תיירים זרים מסוימים נותרו לנו, "לארבעה מינים" ( "ארבעה סוגים"), סט אחד של העיר כולה ... אבל בכל מקרה, עבור כל השנה החיים שלי בקאזאן פעם בילינו לולב בסוכות אתרוג בלי.