אֱלוּל

(בהתבסס על אתר ru.chabad.org)

אלול (עברית אֱלוּל.) - בגמר, החודש השנים-עשר של לוח השנה היהודי (ואת השישי, החל מחודש ניסן - זמן יציאת היהודים ממצרים). אלול נמשך 29 ימים ובדרך כלל מתרחש במחצית השנייה של אוגוסט ובמחצית הראשונה של ספטמבר בלוח השנה הגרגוריאני. תחילת חודש אלול נחגג 2 ימים.

אלול הוא זמן של חשבון נפש כדי לתחקר, זמן טוב, על מנת להבין את הפעולות שבוצעו ואת העבודה הפנימית נעשתה לאורך כל השנה. זוהי תקופה להתכונן בימים הקרובים הנוראים - ראש השנה (להלן: "ראש השנה" היהודי, ואילו בית דין של מעלה) ויום הכיפורים (יום הכיפורים).

אלול נחשב "חודש של האלוהי רחמים," אלול - זהו זמן מאוד מתאים עבור תשובה (תשובה או מילולית "שיבה"), תפילה וצדקה. כמו כן, זה טוב עבור ביטוי מסוים של האיכות של אהבת ישראל (אהבת יהודים אחרים).

מייסד רכזת hasiduta "D רבינו הזקן (ר 'שניאור זלמן מלאדי או" העתיקה הרב ") לעומת חודש אלול עד הפעם" כשהמלך נכנס לתחום, עוזב את ארמונו, וכל לנתיניו יכול לפגוש אותו, והוא אינו זונח כל אחד עם שאננות ומיקום מיוחד. "


ההסבר חשוב בקבלת אלול מוכל בפענוח השמות שלה. אלול הוא האות א ', ל', ו ', ד', אשר נחשבים קיצור של "Ani Le דודי ve דודי לי": "אני (שייכים) עם אהובי, ודודי - לי ..." (שיר השירים, שיר-אשיר, 6: 3). כפי שהוסבר על ידי חכם, ואוהב הזוג המדובר ב שיר השירים - אלוקים ועם ישראל.


הנה כמה מן המנהגים החשובים ביותר של חודש אלול.

1. תוך חודש אלול (למעט יום שבת ואת היום האחרון של החודש) לצפור שופר (שׁוֹפָר), קוראת חרטה;

2. כשאתה כותב מכתב או פגישה עם מישהו קיבל את המסקנה לברך כל משאלות של אחרים "Ktiva Vahatima טובה" כלומר:! "! לך את הטוב ואת פסק הדין אושר לשנה החדשה";

3. התפילות מתווספות תהילים;

4. להיות חודש samovnaliza ואימות של אלול - זה זמן טוב לתת תפילין מזוזה על הצ'ק מנוסה סופר (סופר של ספרי קודש) ולהבטיח כי הם כשרים;

5. בחודש אלול לקרוא סליחות - סליחות מיוחדות.