קשקשים וסנפירים

(על פי ספרה Shamati)

כידוע מן ההלכה, יש את הדג שתי תכונות כשר - קשקשים וסנפירים.

חז"ל אמרו שאם יש סולם, כלומר, וסנפירים, אבל אם יש סנפירים, נותר לראות אם יש המאזניים.

מאזניים (kaskeset) - רמז "kushiya" (שאלות קשות). ואת המילה "kushiya" (שאלות) מהמילה "הקושי", חומרה, אשר מתרחשת "למען הבורא". כלומר, קשקשים (kaskeset) - כלי שיט / שאלות, שבו האור / תשובות, כי את התשובות מהסוג הזה מורגשות לא השכל החיצוני והפנימי. (בהקדמה לספר בעל Azul כתב כי "שאלות של הנשמה", אל ישאירו אדם כל עוד הוא לא ימצא את התשובה).

לכן, ככל שאדם יש בעיות (כלי), כך גדל האור העליון, הוא יכול למשוך. לכן kaskeset הוא סימן תיקון טוהר. עבור נתקל בבעיות והתגברות הקשיים בלבד, אנשים יכולים לבוא, כדי לטהר את עצמם מן רצונות אנוכיים. בגלל שהוא רוצה להיפטר בעיות, לא ostavlyayushih אותו לבד.

סנפיר (סנפיר) הוא גם תכונה של כשרות. במבט ראשון, זה מוזר, כי המילה סנפיר עיצור "Sone אופ PE" (ששונא את האור העליון). אבל ההסבר הוא כדלקמן: אם לאדם יש שאלות, זה בגלל שיש בו את השנאה של האור העליון. כלומר, אם קיימת מידה, אז בהחלט יש סנפיר. אבל אם יש לו שנאה של האור, אין זה הכרחי כי יש לו שאלות (אנחנו יודעים שאנשים רבים אינם לוקחים את המחשבות בראשים על הרוחניות). אחרי הכל, אולי הוא שונא את האור העליון לא משום שהוא להתגבר על השאלות הקשות, אבל מכיוון שהוא נוטה הנאה, וחושב כי בכל מקרה הוא לא להשיג את המנה והגובה שלו. אז אם יש סנפיר, זה לא היה בהכרח לשנות את קנה המידה.

לכן, זה כולל kaskeset מיכל ו סנפיר נקי יחד. כאשר אדם יכול להיות דג ( "דאג" - מהמילה "daaga" דאגה, חרדה). אחרי הכל, דגים - הוא בשר, לבוש סנפירים (סנפיר) וקשקשת (kaskeset) - כלומר (במובן הרוחני) הגבוה ביותר אור זורח בשני סימנים אלה של טוהר. אבל אם אדם נראה עושה מאמצים לומד אך אינו מופיע שהוא מנפיק נגד העבודה "למען הבורא", אז אין סימן טוהר ושיפור. בגלל סימנים לנקות אותו מלכתחילה נגד השאלות הרוחניות.

ואם אין שאלות, אין כלי שיט לאן להתאים את האור הגבוה.

מה שחשוב הוא דוגמא מן התורה. פרעה מלך מצרים, המבקש לעזוב את ילדי ישראל שביכולתו, הורה שלא לתת להם את הקש (דגנים - קושי כלומר), שממנו הם עשויים לבנים (כמו שכתוב ולשלוח אנשים לאסוף קש ...). ואכן, במקרה הזה, לעולם לא להם צורך אנושי, הבורא הביא אותו מחוץ למדינה של תיקון הטמא.