חנוכה מזוזות

(בהתבסס על מאמרים רבאני אשלג)

חכמי תלמוד אמרו במסכת שבת, האורות של חנוכה צריכות להיות ממוקמות בצד השמאל של כניסה לתוך הבית, מזוזות מודבקות זכותו. נסה להבין מה במובן הרוחני הוא הכלל.

כדי להתחיל לפענח את המושג של בית והבית נכנס.

- הבית הוא המצב המתוקן, התמזגות עם הבורא;

- נכנס בית - הולך על פי התורה. למה ללכת? לבית - כלומר, כדי לתקן ומיזוג עם הבורא. וחז"ל אמרו, שהאדם מתחיל ללכת, מתחיל ללכת ברגל ימין. אמצעי זה שהעבודה הרוחנית מתחילה עם הקו הימני. זו שמחה, זה בזכות הבורא על כך לכבוד האיש אפילו טיפות רוחניות. בלי עבודה רוחנית זו, כמו הרוחניות עצמה לא תהיה חשיבות מכרעת עבור אדם ויהיה לחמוק ממנו.

עתה נפנה חנוכה מזוזות, להבהיר את משמעותם בהקשר של השאלה שלנו.

ישנם שני שלבים:

- מטרת הבריאה היא שכדי להעניק ליצור. היא שייכת לבורא, כך מושלמת ואינו דורש שום תיקונים. וזה על זכותם של הצדדים *;

- תיקון של הבריאה, או במילים אחרות השינוי הכוונות אשר מקבלים הנאה. C "לשמה" כדי "עבור הבורא". כל עבודה, כל תיקון קשור לשחרור המדינה של שלום מביא איתו הגבלות, מאמץ וסבל. לכן, בקטגוריה זו של כלי ולכן עזבה קו.

מזוזה - אמרה על זה כי זה שומר על הבית לאורחיו. זה בהחלט לא על בית החומר - בגלל המבנה עם מזוזה, ולשרוף ו נהרס וכן הלאה. בשלב זה של Khesed (בורא רחמים גבוה) הגנת אִי הִשְׁתַנוּת תקנה מדינה. כאמור המסה סוטה לא לחטוא אדם אלא אם כן הם בעלי לרוח השטות (כלומר אגואיזם, אנוכיות, תשוקת סיפוק עצמי). מזוזת מסמל יוצר אחדות ויצירה בצורתו החדשה, ומתייחסת לספירה Khesed אשר מסולק על הקו התקין Tree Sefiros. לכן מזוזה מחוברת הימני של הקלט.

חנוכה ופורים נובעים ספירות הוד הקשורים קו השמאל.

ופורים הוא הציל מהשמדה פיזית של ישראל. לפיכך, "חגיגות" חג הפורים הוא מאוד מוחשי - חגיגה, ארוחה, מתנות. אם כי זה כמובן כל על הפיננסי על השורשים הרוחניים.

אבל חנוכה הוא גאולה מהשמדה רוחנית. מ קליפים ג'ואן (יוון) - כלומר, רציונלי, מדרך ידע מעל באמונה. בחג החנוכה אנו מדליקים את הנרות, אשר לא יכול לשמש לכל מטרה אחרת מאשר זו "ריטואל" של הצתה.

כלומר, חנוכה (כמו פורים) הם מתקנים ומכאן לקו השמאל. זה לשים אותם בצד שמאל של קלט.


הערות:

* למעשה שלמות הוא הקו האמצעי. אז למה אנחנו קוראים לזה כאן נכון? העובדה כי תנאי הקבלה משמעי. במקרה זה, השלמות היא זכותם של הצדדים ביחס תיקון הבריאה.