יוסף ובנימין

(בהתבסס על שיעור של הרב גוטליב. פרק ויגש)

שורר רעב בארץ ישראל, כך האחים (בני יעקב - ישראל) לרדת למצרים, שם יש עתודות המזון. הם צריכים לקנות אוכל ולהביא אותו הביתה. מזון - תשוקה. מצרים מלא "מזון" - אנוכי רצונות. האחים צריך "לקנות את האוכל" ולעלות לארץ ישראל - הרצון הנכון ולהעביר אותם אל הצד של קדושה.

אבל יוסף בנימין רוצה לשמור - הצעיר מבין בניו של יעקב נולדו לו רחל. ויבא יוסף ובנימין הם יסוד העומר, המייצגים שני של אור הנמצאים בו. יוסף - האור ישר, אור ישיר קרוב מהבורא הבריא. יוסף מכן "הוסף" - דברי רחל בלידה של יוסף - "להוסיף אותי מרבית גבוהה, ובנו אחר" כלומר Gadlyut, במצב מצוין. בנימין - בן ימין, "בן של הזכות (קו)" - הוא האור Hozer (אני חוזר אור) או רתיעה קלה. יוסף ובנימין - שתי שורות (ימין ושמאל) שמרכיבות את היסוד, קו אמצע העומר. יעקב אהב במיוחד את שני בניו - יעקב (ספירת תפארת) חל גם על קו האמצע. למה יוסף בנימין הכרחי כל כך? אין גילוי של אור בלי כלי. אור ישר, אור הבורא יכול להתגלות רק ביצירת מחזיר הכלי. לכן, לא אחר של האחים לא יכול להחליף יוסף בנימין.

כאשר האחים יוסף לתאר משפחתם, האזכור של אביו הקשיש יעקב, בנימינה - זקן בן אביו ואחיו, שמתו (כלומר רוב יוסף, כי הם לא יודעים שהוא חי). בנימין - "ילד קטן מזקנה," אביו, yeled zkunim קטן. פשוטו כמשמעו - תוצר של גיל קטן. לגיל מבוגר יותר - האור חכם, האור של המטרה. מתן, אור Hozer - Small המדינה. וזה "אחיו מת" - ללא יוסף, עזב, אור - אין דרך חזרה. אלה הם רמזים נוספים יוסף ובנימין השנייה מלחינת ספירות יסוד *. האח מת לכאורה ובנימין נותר "אחד אמו." במצב זה איכות proyavlyavlyaetsya "nukviyut", קבלת "תכונה נשית". אבל האור הנרתע הוא התבוללות של איכויות לבורא - נותנת, תכונה "זכר". ללא חיבורי כלי בנימין כוונות תקינים לא של יוסף. אני אור יוסף "מת" - אור בלי מוכן לקבל כלי - היא "הדבר כשלעצמו", אשר אינו בא לידי ביטוי.

"אם תשאיר (בנימין) של אביו, ואז הוא נפטר" - ללא קו התקין, מתפורר קו אמצע לשלמות.

אבל אם האחים לא להביא את בנימין יוסף, לא תראה יותר "על פניו." כלומר, ללא האינטראקציה של הזכות וקווים עזבו, הכישלון לחשוף את פרצופה של הבורא.

הבה נחזור לתחילת הפרק. למה יהודה הולך יוסף "על השטיח"? ישנו כלל הלכתי - "לא לחלק בין הגאולה (Osvoboddeniem) ו התפילה (תפילה" בפועל, זה נראה כך: אינו מתעכב בין המילים האחרונות של בריכה אחרי שמע ישראל ** והתחילה בתפילת העמידה ..

יהודה בשם אלוהות מרכבה (מרכבה *** נוכחות אלוהית), ויוסף גאולה מרכבה (מרכבת שחרור, והקדוש הברוך הוא). זהו LP ערכה קלסית "H (ZA והמלכות), אלוהות ואת Schachen, וכו '-. האור שממלא מכל נקי ומוכן לקבלה נכונה (לא עבור עצמו).

מה עושה יוסף יהודה? "האם לא הכעס שלך יוצת, כי אתה (הוא) הוא זהה לזה של פרעה."

"אתה בעצמך" - "kamokha" גימטריה 86. זו אותה גימטריה כמו התכונה המשפט - שם Elo-קים. המתרחש כולם בהבנה של בריאה - בתי המשפט. מניפסטים זו עצמה כל הזמן - עד תיקנו ולא להגיע הדבקה עם הבורא, אנחנו לא מאושרים, משום חוסר ניסיון. וזה המשפט. אבל למה יוסף הצדיק נמשל נבל פאר? התכונה של בית המשפט - כמו Paro חסר (בגלל איכויות אנוכיות שלא ניתן להרוות) ויוסף לא מהווים את הקו האמצעי בלי בנימין.

"האם לא הכעס שלך יוצת." כעס - "כארון af" ב עברית. פשוטו כמשמעו, זה הוא "זעם (הפסקות משם) מהאף." בתוכנית של 'אף הפרצוף (AF) הוא Behina ג' (שלב שלישי של רצון) מנסה למשוך את כול האור מבלי כוח מספיק כדי להתגבר, לא לקבל את זה בעצמך ואל לייצר שבירת הכלים. במילים אחרות - יהודה לא רוצים שיקרה שבירת הכלים - כלומר האור נמשך כלי מוכן ...


קישור לקח - https://youtu.be/LNTVrImrcVA


הערות:

* Sephira יסוד - ערוץ אור לכלי השיט (מלכות העומר). זה אפשרי עם בגדי אור ישר ב אור Hozer;

** אלו מילים - גואל ישראל (שחרור של ישראל);

*** האלוהות היא גם אוסף של כלי מטופלים כבר.