מכס ישראל

(מתוך עבודת פרך "שא. הספר Shamati, מאמר" חשיבותה של פרקטיקות ישראל ")

מכס ישראלי של האנשים * כול כך חשוב כי אתה אפילו יכול לומר שהם נותנים לאדם יותר רוחני **, מ מצווה. וזאת למרות העובדה (מכס) הפרתן של (או כישלון) אינו עונש לעומת הפרות של החוק.

בכל מקרה, לגבי ההבאה להשתמש (למשל, את האימה של עדן), נימוסין לשאת יותר רוחניים, כי חכם, אשר נכנס אל, הוקם הנשקף מבעד תרגול רוחני.

למשל, המנהג של אכילת בשר ודגים בשבת. הוא אשר נמנע ממנה הנמנע *** רוחני.

אבל זה חל על אנשים שלא באים עדיין שלם כדי לראות מה הוא עושה. אמצעי זה כי בעוד שהאדם אינו מתוגמל (תחושה) טעמים וחושים מצוות, הוא חייב לכבד את המנהגים.

(והתוצאות כאן המשל הזה) לפני ריקבון, שלל תפוח. כשזה מפונק - בהחלט ריקבון. וכמו במשל, ולאחר מכן, אם אדם רוצה לזרוק את עול המצוות, הוא הראשון מטיל מכס. ואז, או שהוא יעזוב את המצווה, או בניו.


הערות:

* אין ספק שאנחנו מדברים על המנהגים המוכרים של הקהילות ועל המנהגים של כל עם ישראל (מנהגים כלל ישראל), כגון לבישה בחבילות וכן הלאה. וכמובן, אין התחשבות "המנהגים shtut" - מנהגים מטופשים, כמו רוטב בסגנון של "הטאליבן Ima" povyazyvaniya חוט אדום או הערות zapihivaniya בכותל המערבי. זה הכל שטחית, שאין לו יסודות יהודיים במובן הרוחני.

** מאנשים שמאמינים מוריהם, לשמוע זה: שורש המנהג - מצחיקים הדיברות - בינה. זהו השורש של המנהג הנ"ל. אך הבהרה מפורטת יותר לא ידוע לי. למרות לגבי המצוות לא קשה להבין. דברות (במיוחד לא הגיוניות) היו מטוהרי Aviut (אגואיזם), ומונעות ממנו קבלת האור של ההנאה דילייני (או לא לעשות) את מה שהוא רוצה. אדרבא של התעללות עצמית, עצמי להתגבר על המצוות, כדי ליצור כלי מצוות אור. חזרת אור זה (הבורא). וזה דומה קניינה של בינה - ההשפעה של אור (אור Hozer). אגב למה זה מיותר ואף מזיק ללמוד קבלה, לא שמירת המצוות. רק לקבל את האפקט ההפוך: במקום להפוך אגואיזם, להגדיל אותו. ההשפעה של שמרים שום הוראה בתוך הבצק, אבל נזרק לתוך בור שופכין.

*** אבל באותו הזמן אתה לא צריך להיות נאיבי להאמין רק כי ככה אחרי אכילת בשר ודגים בשבת, יהיה להשיג רוחניות.


*********

טקסט מקורי:

כתבי תלמידי בעל הסולם / הרב ברוך שלום הלוי אשלג / שמעתי / מאמרים ואמרות

חשיבותם של מנהגי ישראל.

מנהגי ישראל הוא כל כך חשוב, עד שיכול לומר שהם נותנים יותר רוחניים להאדם מהמצוות עצמן. אע"פ שאם עוברים על מנהגים אין עליהם עונשים, ואם עוברים על דינים יש עונשים. מכל מקום לגבי להביא תועלת, ז"א להביא יראת שמים, אזי המנהגים מביאים יותר רוחניות, כי הגדולים שהכניסו את המנהגים, הם סדרו שהרוחניות תאיר על ידיהם. לכן אמר: מנהג לאכול בשבת בשר ודגים, מי שמונע את עצמו מזה, מונע מעצמו רוחני.

אבל זה דווקא לגבי האדם שעדיין לא הגיע לשלמות, הייתי לראות מה שהוא עושה, ז"א שעדיין לא זכה לטעמי מצוות, אזי הוא צריך לשמור על מנהגים כדרך משל, תפוח מטרם שנרקב -. תתקלקל, וכשיתקלקל אז ריקבון בטוח כמו כן מטרם שאדם. נעשה חפש אזי בועט במנהגים, ולאחר בעיטה הזאת, או שהוא עצמו נעשה חפשי, או שבניו נעשה חפשיים.