מצרי THINGS

(ניירות בהתבסס רבאני אשלג)

זה כתוב בתורה: (וזה אומר הקב"ה למשה) תגיד לי, בבקשה, באזני העם, כדי תכשיטים, כל אדם שכנו, וכל שכנתה, מאמרים של כסף וזהב. והבורא נתן לעם חן בעיני המצרים ... "- וכו ' (ספר שמות, פרק בו, 11: 2,3).

יתר על כן, בתורה, אנו למדים כי Ivrim הגיע ממצרים עם "הנכס הגדול ביותר". Mekubalim למד כי חששות זה הניצוצות קדושים אשר הוצאו "בשבי" הקליפות (הביוב, רצונות אנוכיים) לאחר היו, אחרי שבירת הכלים. מכאן נתחיל לפרק את הקטע הזה.

1. פריטי פריטי זהב וכסף. תחת הדברים שיש לנו בראש הכלים (כלי - Desire כלומר לשפת קבלה). זהב - "זהב" ב עברי, מרמזת "ze av" - "האב" זה ניצוצות קדושים, רצונות טהורים. כסף - "ה"כסף" ב עברית, אשר מציין את היעד על "כיסופים" - תשוקה, אשר הבינו את האנוכיות טומאה. כתוצאה מכך, שבירת הכלים, הנקיים טמאים מעורבים. זה הכרחי, כי היה צורך "birurim" - עבודה על הפרדה של טהור מן הטמא. קיפוח זה של טומאה חיונית, כי בלי אור אין קיום.

2. כל וכל - אינדיקציה לרמות של גברים ונשים. זה אינו חל על הרצפה, אבל מצביע על השלבים השונים - על תפקיד הצד הנותן והמקבל. כפי הכנה רתע יכול להיות אנוכי - דהיינו לעצמך. במילים אחרות, Birurim שנעשו בכל הרמות *.

3. ללוות של שכנתה. מי שנקרא תיכון אדם? האנוכיות שלו. הוא קרוב אלינו, כי אנחנו נולדים עם הטבע האגואיסטי.

4. למה "ללוות להתחנן" מאגואיזם, ולאחר מכן "לזרוק" אותו? העובדה שזה היה במקור האנוכיות נותנת לנו את הכח שומר תורה ומצוות. הוא קורא לנו לשמור ספירה על התמורה הרוחנית על העונג הרבה יותר חזק מאשר חומרי. עם זאת, טובין חומריים בתמורת התורה והמצוות, האגו שלנו, אנחנו מבטיחים!

בתחילה, אנחנו לא יכולים לעשות שום דבר בלי חישובים כדי להגיע לתוצאה, אשר תשלם עבור מאמצינו, היציאה שלנו מן התרדמת. לכן, אם אתה לא לוקח את הכוח מן האגו - אנחנו לא יכולים לקיים את התורה, אשר מנוגדת להיגיון של החומר.

אבל האגו הוא הכרחי כדי "לזרוק". אם תיקח את ידו על החוב, לא לחזור אליו כי הוא מצפה לקבל (-הנאה עצמית). כלומר למלא את התורה, כדי להבין מה אנחנו עושים -. על מנת לנקות את הכוונה "עבור עצמו" **

והדרך היחידה לצאת "מצרים" - מתוך כוח אנוכי.

לְסַכֵּם. כדי למצוא את אור הבורא, אנו חייבים להיות בעלי הרצון (זה אותו הכלי בשפת הקבלה). מכיוון הבורא רוצה להעניק יצירת המקסימום - אז אנחנו צריכים את הכלי "גדול", הרצון החזק ביותר. רק כדי רצון מוחלט לקבל עבור עצמו, אשר מכתיב לנו "הטבע מלידה." שלנו אנחנו צריכים לקחת הרצון הגדול הזה עבור "מצרים," ונקי "וקטור". כלומר "ממצרים עם מורשת גדולה."

הערות:

* ופעמים אחרות התורה מספרת לנו על זה כאשר הוא מספר כיצד Ivrim רצתה לנסוע למדבר כדי לעבוד את הבורא, "כל צוות" - גברים, נשים, ילדים, חיות. וכל הרמזים זה ברמות שונות בתוך האדם. פרעה (אגו) מתנגדת לכך.

** מתוך אנוכיות לבוא ציות אנוכיות (ים le לשמה, לשמה Baimov) אינו "אוטומטי". ורק כאשר מודע לחסרונותיו שלהם, ורוצים לבוא תיקון. אבל מי שעוסק בתורה להיות "רב גדול" או להתעשר - מוטב לא לו להיולד!