עצם יוסף

(במובן הפנימי של פרק בשלח. בהתבסס על לקחים הרב גוטליב)

החל מ ומצרים בלתי אפשרי בלי מימוש אמונה למעלה מהדעת. באותות ובמופתים של עשר המכות - ביטוי ברור של כוח עליון, ידע נתון זה. אבל שמות ולבסוף מימשו רק כאשר מעשה של אמונה - במהלך לנתיחה * הים האדום. הפלט של כול אדם מן ממצרים שלו אישית (מצרים העברית, וכן פשוטו כמשמעו Misraim שני ערוצים) הוא פלט מהמדינה עצמית, אגו. מצב זה, המאופיין על ידי הימור על סיבה והיגיון חיצוני. זה באמת מכיל שני "ערוץ": סובל רצונות ללא מילוי וסבל מהיציאה של המנוחה, בניסיון להשביע את רצונם. כלומר, אי אפשר לצאת מאהבה עצמית ללא אמונה, בהסתמך אך ורק על ידע. לפני "דיסקציה ים" Ivrim להגיע שלהם סוכות (מ "skhah" - ציפוי של הצריף סוכה, אשר מרמז על אמונה), אז זה (רמז Tmimut (טוהר - כתוצאה של אמונה), כי "ב בקצה המדבר "על המשמעות של" המדבר. "נדבר יותר מאוחר.


התורה אומרת כי Ivrim בא כשבאמתחתו. Mehumashim עברית. המילה באה מן האמש (חמש), אשר מרמז על חמשת השלבים הדרושים כדי לעלות, אשר יבואו מתוך העבדות של אנוכיות.


משה הופך את עצמות יוסף. בלעדיהם אי אפשר שלא לצאת ממצרים, לא להיכנס לארץ ישראל. בגוף האדם ישנם חמישה חלקים של המוח, עצמות, גידים, בשר, עור. ברמה של פרצופים, הם מוקרנים על כל אותו חמישה שלבים - כתר, חכמה, בינה, ZA ומלכות. העצמות מצחיקות הן, לאור המטרה. sephira אותו יוסף Jesod אשר מעביר מטרות אור Malhut. חיבור זה הוא לצורך (כלי המואר או בארץ ישראל - "ארץ ישראל", כלשון אמצעי קבלה "רוצה ישר לבורא").


הים ריד - ים סוף ב עברית. הים מזוהה עם האור של אובייקטיביות, סוף - כפי שנכתב סוף (סוף). כדי לא ליפול לתוך קליפ Misraim (כהכנה עצמו), להשגת יעדי האור הניח הגבול (צמצום). קבלו כמה שיותר כדי להשיג מזון וחיות ** - זה לא נחשב "עבור עצמו" ***. לא במקרה, את הצעד הבא "נסיעה" Ivrim בארץ ישראל הוא מדבר - "במקום יבש ללא מים", המדינה שבה אין אור אחד יכול להאמין רק.


לקראת Ivrim צריך להיות עמוד הענן יומם ואש בלילה. ישנם שני תנאים.

1. יום - גילוי של ליקה. אבל העננים להסתיר את השמש! עמוד הענן במהלך היום - זו הדרך של אמונה למעלה מהדעת, אשר מוביל אל המטרה.

2. לילה - הסתרת הפנים. דרך זה הוא אש של אהבה לבורא, הרצון לפטר אותו. ואש הוא סמל של סבל. המשמעות כאן היא כי המוביל הבורא אותנו אל המטרה, בין אם על ידי אמונה או על ידי סבל. העיקר - כל אלה מובילים אל המטרה!

ושיר Ivrim, The סכך נעלם מעל הים, שבחי פסטו לבורא! בוודאי יש סיבה לשמחה, כי הבורא אוהב את כל ברואיו ולהוביל אותם אל המטרה.


הערות:

* יש מגוון שלם של התפיסה זו ושאר נסים המתואר בתורה. יש כאלה הרואים פשוטו כמשמעו, יש כאלה שחושבים שכל זה הוא אלגוריה. התורה אינה ספר היסטוריה או ארכיאולוגיה. הודעה חשובה על פני, אשר הוא, ולא מה התגלמות פיזית היו נתיניה.

** כאשר לומדים לא להגיע בעצמך, לתת יותר אור וכן הלאה.

*** ניתוח נושא מבט "נדרש עודף." עברנו את זה פעמים רבות.



הקישור - שיעור r.Gotliba

https://youtu.be/bR3EE_3t2Vg