מדבר אדם

(מבוסס על הלקחים של הרב גוטליב)


******* א שיעור על ספר הזוהר, על הפרק וייר.


מברכים על סוגי מזון מסוימים, אנו אומרים-"she-akol niye be-dvaro", "הכל יהיה על פי דברו". אין צורך לחלק את הבורא ל"מחשבה "," מילה "ו"פעולה". מבחינתו הכל חד פעמי ומחובר.


האדם, "כתר הבריאה", שנוצר ב"דמותו ובדמותו של הבורא "נקרא מדאבר - הדובר. כמו כן מדבר הוא ייעוד לרמה הרוחנית הגבוהה ביותר הקשורה בקבלת אור תכלית הבריאה לכלי (רצונות) מטוהרים לשם כך. אם אתה רוצה, אז זוהי לידתו מחדש של "הפרימאט העליון שיכול לדעת" לאדם בעל אות גדולה.


הרמה הרוחנית מסומנת במילה דיבור (דיבור), אך לא במילה Maase (פעולה). למה? תדמית ודמיון הוא שילוב (זיוגוג) של הפרצופים זאיר אנפין והנוקווה של עולם התיקון והאלוהות של עצועות. כלומר, זוהי קונסטרוקציה רוחנית נכונה ולפיזיולוגיה האנושית, אין לה קשר ישיר. ויחד עם זאת, רך -דיבור מגלמת גם את הזיוווג של זאיר אנפין והנוקווה, מכיוון ש -5 מרכיבים מעורבים בדיבור - הלשון, השפתיים, השיניים, החיך והגרון. חמש - בהתאמה, מתוך חמשות בהינות כתר, הוכמה, בינה, זאיר אנפין ונוקווה -מלכות.


******* מדוע אדם חולה צריך להתפלל וללכת לרופא?


כל מה שנמצא מחוץ לפרט הוא הבורא, לבוש ב"תמונות "של העולם הסובב. רופא הוא אחד מלבושי הבורא. לכן, עליך ללכת לרופא אם אתה חולה. להתפלל וללכת, אך לא רק לתפילה.


******* מתוך השיעור על הכנה לפסח.


ניקיון בתים מרמז על ה"ניקיון "הפנימי שאדם חייב לעשות בעצמו. שניהם (יסודיות) תלויים באמונה / אמון בבורא. אם אנו מאמינים שכל מה שהוא מצווה עלינו מכוון לטובתנו, אזי אנו מבצעים את הניקיון ביסודיות (כמצוות) גם שם וגם שם.