לא המחשבות שלך

(שירות הבורא, בעל הסולם היקר. מבוסס על ספר שמתי)


"מחשבותי אינן מחשבותיך ..." - כך נאמר בשם הבורא, בספר ישעיהו הנביא (פרק 55, פסוק ח). בעל הסולם מסביר.


מכאן, הבין כי (אם) אדם עובד בעיניו ולבו * כך שכל מחשבותיו (בתפיסתו) הן מחשבותיו של הבורא, ברוך הוא ... והוא מסתכל על כל מחשבותיו בעין עין, כך שהכל ייגמר אפילו טוב וטוב יותר משחשב. ותמיד, כשהפעולה מתבצעת, היא מושלמת הרבה יותר נעימה ומצוינת ממה שהוא (האדם) מבין אותה (כמה טוב הכל נגמר).


הבהרה.


אדם צריך להאמין שהמחשבות שיש לו הן מחשבות הבורא ומהבורא הן באו אליו. ומעשיהם יהיו מושלמים ** באדם הרבה יותר מאשר כאשר ייחס אותם לעצמו.


הערות:

* עובד עם העיניים והלב - זה אומר ללכת בדרך האמונה מעל ההבנה. האמונה נקראת עבודת הלב. והיא עדיפה על מה שעינינו רואות. כלומר, למרות שהעולם נראה לנו אכזר, לא צודק ולא מושלם, אנחנו עדיין מאמינים שהבורא עושה הכל אך ורק לטובתנו - לתיקוננו (גם אם כואב).

** אך האם תוצאות המחשבות שלנו תמיד מושלמות? אם אנו (מחשבות) מתייחסים לעצמנו (רואים בהם משלנו), אז לא תמיד זה המצב. אבל אם ניקח בחשבון שאלו מחשבותיו של הבורא המושלם, אז נבין שהתוצאות שלהן מושלמות! אחרי הכל, כל מה שקורה מוביל לתיקון הכללי הסופי (גמר תיקון), גם אם ברמה מסוימת, זה מעיף אותנו זמנית. רק שכל מה שאנו רואים בעינינו כנבל, בסיסי, עברייני הוא לא יותר מאשר יצירת נפח של תיקון.