שלוש שורות ויקרא

(בהתבסס על שיעור של הרב גוטליב על סידרא Naso)

שבט לוי (הלוים) בינה הם האנשים של ישראל. הם עוזרים כהן (ספירה חכמה) בשירות המקדש, כשם sfira- "altruistka" אינטראקצית שעועית עם חכמה, נושאת מטרת אור בריאה. ניתן אור זה הועבר בבטיחות את התחתון (ZA / נשמה של ישראל ומלכות / נשמת גיר) רק בלבוש של מחזיר אור. כאמור (בספר במדבר 8: 19-20) - "ונתתי את הלוים לאהרן ולבניו מקרב אלה בני ישראל, כדי לבצע את השירות של בני Israzlya אהל מועד, וכדי לכפר על בני ישראל לא יהיו כל הילדים של שיממון ישראל של הקרבה של הילדים. ישראל אל המקדש. "

פרק נשא (כמו גם מספר פרקים אחרים) מספרת על מבנה ופונקציות של שבט לוי. בשיחה שלנו, אנו נוגעים לשני היבטים של הנושא הזה.

1. הלויים מתאימים לשירות המקדש בגיל 30 עד 50 שנים. 30 הם 3 × 10, כלומר, ההבנה המלאה של שלוש הספירות העליונות (זה לא אומר שכל בן 30 שנה ומבין אותם. רק התורה אומרת את הקוד). 50 - האמיש שערי בינה לבינה 50 Gate - יש להבין בשתי דרכים: כמו שעועית הבנת (Abana) ו בינה כמקור האור נרתעת (aka אור של רחמים תיקונים). יתר על כן, מספר 50 הוא 49 + 1, שבו 49 הוא הסדיר הקטן 7 הספירות התחתונות (Katnut), 7-הספירות תחת כל, ו 1 - זה התפוקה לרמה גבוהה יותר - ב Gadlyut. וזה הוא בינה הספירה השמינית.

2. שלוש משפחות של שבט לוי - גרשוני, Mrari ו keatite. זוהי אינדיקציה שלושה קווים בעבודה הרוחנית.

גרשוני - השאיר קו. השם מרמז על Gerushin - גירושין, otoslanie. זהו מצב בו אדם מרגיש כאילו נטש ידי הקב"ה, ראוי לציית מצוותיו ומגישים אותו.

Mrari - מהמילה מרץ, מרירות. מרירות האדם ispytavala של המצב הנ"ל, וזה רצונו לפייס את המרירות, חוזרים אל הבורא. קו זכות זו.

Keatite - קו ממוצע. ונוצר נאסף ומרוממת לבורא כל המדינות הקודמות.

(למען האמת אני לא יודע למה הרב גוטליב מתייחסת המילה keatite עם איסוף גובה).

*********

רב שיעור ב עברי:

https://youtu.be/IOOXny-Qutg